Rynek e-sportu i streamingu w 2021 roku będzie wart 3,5 mld dolarów?

Brytyjska firma badawcza Juniper Research podzieliła się swoimi prognozami dotyczącymi rynku e-sportu oraz streamingu gier. Zgodnie z tym, co przekazała, w 2021 roku ma być wart 3,5 miliarda dolarów. Całkiem sporo, ale na pewno nie skończy się to na takich liczbach.

E-sport oraz streaming gier są ze sobą bardzo powiązane i równolegle notują wysokie wzrosty oglądalności oraz rentowności. Wartość tego rynku w roku 2017 ma łącznie wynieść 1,8 mld dol. Oznacza to, że w ciągu czterech lat wzrost ma osiągnąć niespełna 100%. Oczywiście największe korzyści mogą na tym odnieść reklamodawcy tacy jak Twitch.

Platforma Twitch planuje zresztą zwiększenie swoich zysków poprzez sprzedaż gier wideo. Do biznesu zaproszeni zostaną streamerzy, którzy mają otrzymywać 5% od sprzedaży gry. Na konto twórców gier miałoby trafiać 70% wartości sprzedaży. Z pewnością nie zabraknie także marek chcących emitować na tej platformie swoje reklamy.

Ważnym punktem całościowego wzrostu rynku ma być także sektor sprzedaży internetowych i cyfrowych biletów na imprezy e-sportowe i gamingowe. Nie bez znaczenia będzie także rozwój usług szerokopasmowych, które zapewnią pobór treści w najwyższej możliwej jakości.

Pamiętajmy o tym, że ciągle powstają nowe miejsca, w których reklamodawcy będą mogli promować swoje usługi. W tym gronie znajdują się także media tradycyjne, takie jak telewizja. Na całym świecie tworzą się nowe kanały skierowane do fanów e-sportu. Chociażby w Polsce na początku marca powstało ESPORT TV.

Trudno nie zgodzić się z tymi prognozami i choć prawie 100% wzrost jest niezwykle duży, to naszym zdaniem może się okazać jeszcze wyższy. Jeszcze zaledwie dwa-trzy lata temu rynek e-sportu był bardzo daleko od wartości opiewającej na miliard dolarów.

 

0 Komentarzy Dodaj swój komentarz →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 + nine =